Bovenstaand plaatje van Applied Global Macro Research maakt enigszins plausibel hoe erg de autoverkopen te laag zijn geweest in Europa en hoe die aldus opgespaarde vraag tot autoverkopen kan gaan leiden. Geen garantie uiteraard, je kunt de trends net iets anders maken en dan kom je heel anders uit. Maar AGMR doet dat meestal keurig.
De autoverkopen in Europa kunnen niet altijd omlaag gaan en het gat met Amerika hoeft niet groter te worden (plaatje Bianco). Deze trends
gaan niet door. In de VS overigens nog wel even, het gat tussen wat nodig is
bij normale vervanging auto’s plus groei huishoudens heeft gezorgd voor het
oudste autoark in de VS ooit. Gezinsgroei plus normale vervanging is al goed
voor 17 tot 18 miljoen auto’s, de inhaalvraag doet er nog een schepje boven op.
Bovenstaand plaatje van AGMR laat zien dat de Emerging Markets (China) dominant zijn geworden voor de autoverkopen in de wereld. Nog wat meer ellende in Braziliƫ en India kan de positieve trend in Europa grotendeels ongedaan maken.
Ik wil ook graag mijn auto verkopen, waar kan ik dat het beste doen?
BeantwoordenVerwijderen