11 januari 2010

Goldman Sachs cashflow consument verbetert


De cashflow van de consument is volgens Tilton (GS) flink verbeterd ten opzichte van 2007/2009. Dit komt vooral door minder financieringslasten. Als de werkgelegenheidsgroei 1% meevalt levert dat 0.86% meer cashflow voor de consument op. 1% daling van de kerninflatie levert 1% extra cashflow op.
Zelfs rekening houdend met een toenemende spaarzin van de consument is er volgens GS 2-2,5% consumptiegroei mogelijk in 2010 en 2011.
Consumptiegroei zou dus best kunnen meevallen.
Ook als je kijkt naar consumptie/beschikbaar inkomen dan zie je een enorme correctie naar een niveau vergelijkbaar met het gemiddelde van de jaren 90. Meer correctie is niet nodig vind ik.
Deze grafiek kan ik nu niet toevoegen omdat ik niet bij data stream kan vanwege mijn flinke val gisteren waarbij ik mijn enkel verzwikte en ik nog even te immobiel ben om me naar mijn werk te slepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten