16 februari 2021

door het ijs gezakt voor mijn deur

 Met een grote show is bij mij voor de deur een jongen door het ijs gezakt. Met veel toeziend publiek en vele filmers is deze jongen met een touw weer veilig aan wal gekomen. Met voorbedachte rade door het ijs gezakt. Dit soort filmpjes is miljoenen keren gedownload (tja had ik op mijn blog ook maar zo veel bezoekers).



https://www.abc.net.au/btn/newsbreak/btn-newsbreak-20210216/13160784

Thin ice: Europeans warned not to skate on thawing canals after spate of accidents | Netherlands | The Guardian

Het ijs was nog veel te dun, want door alle oostenwind precies op de Keizersgracht duurde het lang voordat de gracht bevroor, er was gewoon te veel stroming. Vooral onder de bruggen (ik woon waar je de zeven bruggen kunt zien) was het nog gewoon open en absoluut te gevaarlijk om te schaatsen.

Er was ook nog een meisje in bikini te bewonderen op het ijs voor mijn deur. Wat al die mensen bezielt om op zo’n dun ijs te gaan is me een raadsel. 

Op de beurzen lijkt men misschien nog roekelozer, men wil het gevaar gewoon niet zien en gewoon doorfeesten.

Maar goed, o.a. Amsterdam was in wintersportsfeer en er waren duidelijk groepjes te zien en te horen die bezig waren aan een soort après-ski met walmen van glühwein en geroep waar is de Jägermeister toch?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten