Achtergrond bij Beleggen op de golven Waar zijn we op de golven? Waarom gaan de aandelenkoersen al lang zo veel omhoog? N.B. dit blog is à titre personnel en hoeft de visie van BMO Global asset Management niet weer te geven
4 februari 2010
Super Bowl Indicator
Een veel bekendere en betrouwbaardere indicator voor de beurs dan de PSV indicator is de Super Bowl Indicator. Dit weekend is het weer zo ver. Als een club uit de oude AFC wint, dan dalen de beurzen en anders stijgen de koersen in het desbetreffende jaar. Deze indicator is de bekendste bijgeloofindicator. Tot 1997 was het 28 van de 31 keer raak. Daarna is er een beetje de klad in gekomen maar de score is toch nog steeds een respectabele 34 van de 43 keer juist (waaronder ook vorig jaar).
Adverteren tijdens de super bowl is een hype. Het levert heel veel publiciteit op. Het internetbedrijf Sock Puppets (zie klein plaatje voor hun advertentie sock puppet) was het succesvolst in 2000 voor de somma van $1.2 miljoen voor het spotje. Het was de laatste internetbedrijfemissie. Hun antwoord op waarom je op internet zou shoppen voor je huisdier sloeg geweldig aan: "Because Pets Can't Drive!" (That ad was ranked #1 by USA Today's Ad Meter and had the highest recall of any ad that ran during the Super Bowl). Het bedrijf is uiteraard al lang failliet.
Het gaat slecht met Amerika en dat zie je terug in de tarieven voor 30 seconden adverteren tijdens de super bowl finale dat gedaald is naar "slechts" $2.5 miljoen(plaatje van Bianco, die opmerkt dat je veel minder waar voor je geld krijgt dan vroeger).
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten