Achtergrond bij Beleggen op de golven Waar zijn we op de golven? Waarom gaan de aandelenkoersen al lang zo veel omhoog? N.B. dit blog is à titre personnel en hoeft de visie van BMO Global asset Management niet weer te geven
2 juni 2011
Japanse regering promoot Hawai T-shirts als energiebesparing
In Azië was het meest gelezen artikel van de Wall Street Journal (http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304563104576357073463476358.html?mod=WSJ_hp_us_mostpop_read#articleTabs%3Dcomments): Japanese Energy Strategy: Hawaiian Shirts.
Ook dit jaar stelt de regering in Japan voor om de airconditioning niet te laag te zetten richting 20 graden, maar hoger en je daarop te kleden. Dit jaar stellen ze voor pas bij 28 graden te gaan koelen en dat je Hawaii T shirts, sandalen verplicht zou moeten stellen als toegelaten werkkleding. Dat moet heel veel energie besparen.
Dat viel uiteraard niet zo goed bij de oudere Japanners, die toch aan de kleren de hiëracrchie willen zien. Zakenrelaties met een Hawaiishirtje tegemoettreden, dat ziet men niet zo zitten.
Ook de buikjes worden beter zichtbaar, dames voelen zich ook te veel bekeken.
Dit jaar is de campagne feller en wordt hij ook beter opgepikt door de kledingindustrie. Voor omgerekend € 150 heeft men een aardige koele uitdossing van Uniqlo, die voldoet aan de Super Biz Cool campagne van de regering.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten