5 november 2014

de afgelopen week in Frankrijk en Weesp

Ik heb vorige week enige dagen in Frankrijk (Villefrance, een dubbelstad met Saulmory van samen 150 inwoners) vertoefd en genoten van de gastvrijheid van Hans.

En op de terugweg langs het kasteel van Bouillon gekomen.


Weer helemaal tot rust gekomen heb ik me daarna op de postzegels van de Nederlandsche Postzegelveling in Weesp geworpen. Al enige jaren heeft menigeen zich verbaasd over de hoge opbrengstprijzen die vooral buitenlandse handelaren wilden betalen. Je krijgt dan een soort varkensstaartcyclus. Iedereen wilde ineens zijn postzegels daar verkopen, terwijl de Nederlandse verzamelaars voor een groot deel wegbleven. Ook de Russen zongen een toontje lager. Deze keer was er te veel om te bekijken en de prijzen waren deze keer dus veel lager. Toch ben ik niet helemaal in mijn nopjes over mijn aankopen, ik kocht o.a. een kavel met o.a. vervalste Chinese postzegels (niet erg duur, maar toch, ik zag het pas bij thuiskomst) en dat gaf toch een vervelende bijsmaak.

Nu ben ik weer terug in de wondere wereld van oneindig opkopende centrale banken van deze keer Japan, ruzie in de ECB over de egotripperij van Draghi, die arme Obama die wel heel erg een lame duck wordt, all time highs voor de S&P (nu wel wat overbought), slachtpartijen in Irak, Syië, Libië, maar toch dalende olieprijzen, Rousseff die het toch weer haalde, maar de Braziliaanse beurs bleef overeind, de mooie ISM, de eindelijk verlaagde groeiverwachtingen van de Europese commissie, de FED die toch wat havikachtiger was dan verwacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten