21 maart 2013

Nieuw Normaal Nieuw Zeeland ten einde: Marmageddon voorbij

Ik blogde al eerder over de grote ramp die Nieuw Zeeland trof, Marmageddon: http://beleggenopdegolven.blogspot.co.uk/2012/03/marmageddon-treft-nieuw-zeeland.html.

(plaatje http://news.sky.com/story/1067416/new-zealands-year-of-marmageddon-is-over)

Er zijn weer meer tekenen dat het Nieuwe Normaal voorbij is

Het heeft absurd lang geduurd, maar de barre tijden voor Nieuw Zeeland zijn voorbij. Er is weer marmite verkrijgbaar van hun eigen soort in Nieuw Zeeland. Sinds de aardbeving in Christchurch in 2011 heeft men het zonder dit goedje moeten stellen (er waren nog enige voorraden, maar na een tijdje rantsoenering van de voorraden waren ze toch echt op en moesten de Kiwi’s moeilijke tijden doormaken: marmageddon was een feit. Alleen de Olympiërs van Nieuw Zeeland kregen bij terugkeer in 2012 nog wat potjes. De terugkeer van marmite in de schappen heeft geleid tot speciale toast parties.

Het smaakt echt anders dan de Engelse versie. Die in Australië lijkt er wat beter op. Zelf vind ik het niet lekker. Men zei in Australië dat het mijn eigen schuld was dat ik zo vol muggenbeten zat: ik at niet genoeg marmite, dat gistachtige zwarte goedje houdt ongedierte op afstand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten