20 september 2012

ik ben een winnaar volgens Romney: ik betaal belasting

De kansen voor Romney om president te worden lijken de genadeslag te krijgen door zijn ongelukkige uitlatingen in een videofilmpje dat de 47% Amerikanen die geen belasting betalen dan wel een uitkering krijgen losers zijn die haast niets anders kunnen dan op Obama te stemmen. Inclusief het vrouwonvriendelijke karakter van de republikeinse partij heeft Romney nu wel voldoende kiezers in het harnas gejaagd.

Volgens polls http://www.bloomberg.com/news/2012-09-19/obama-leads-among-likely-voters-in-colorado-virginia-wisconsin.html leidt Obama nu met 51% tegen 43% voor Romney, het grootste verschil rond deze tijd voor de verkiezingen voor een president sinds 1996.

Zijn enige kans is dat er nu snel iets bijzonders gebeurt. Bij Obama was dit het faillissement van Lehman Brothers waardoor McCain definitief op grote achterstand gezet werd in de polls.

Romney’s vriend Netanyahu zou hem wel eens kunnen proberen te gaan helpen door Iran binnen te vallen.

Overigens denk ik dat Romney het niet helemaal fout heeft: in veel landen waar hele volksstammen veel belasting moet betalen zoals Scandinavië en de Benelux, daar zijn de mensen relatief gelukkig.

Kortom: ik betaal belasting, dus ik ben een winnaar.

N.B.

Het fact checking team (Art Cashin) meldt dat Romney het aantal potentiële Obama stemmers onderschat: 107 mln Amerikanen krijgen een of andere uitkering, 46 miljoen ouderen worden gepamperd met medicare en 22 miljoen ambtenaren idem en je zit op 165 miljoen mensen van de 308 miljoen Amerikanen, dat is meer dan 47%.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten