26 februari 2012

Wordt de AEX moe? is het als 1987-1988? Hurstsignalen van A naar B(eter)


Tsja wat moet je hiervan maken? Ik ben niet gewend aan Hurstsignalen, maar ze intrigeren me wel. Er worden diverse golven bij elkaar opgeteld en dat levert een technisch signaal op, er zit geen fundamentele analyse bij. Het is een beetje wat Charles Nenner aan het doen is, maar het lijkt me minder een black box.

Het plaatje is van A naar B(eter) (Tom Noach, http://anaarbeter.blogspot.com/)
We zitten nog steeds in de periode waar het lange koopsignaal geldt, maar de markt begint moe te raken. De stippellijnen stijgen nauwelijks meer en we zitten dicht bij de hoogste stippellijn. Maar verder kan ik nog niet direct iets echt onrustbarends ontwaren.

A naar B(eter) haalt bijvoorbeeld Tom DeMark aan die de huidige tijd sinds augustus 2011 vergelijkt met het herstel na de krach van 1987. De trend is omhoog, maar na het grote koersherstel wel rijp voor een correctie van 6% doordat sommige sectoren het koerstechnisch moeilijker krijgen (bijvoorbeeld de nu populaire energy en financials). Daarna ging het in 1988 overigens weer vrolijk omhoog en pas in augustus 1990 ging het mis door de snode plannen van Saddam Hoessein die Koeweit ineens een provincie van Irak vond.
Ik zie wel wat overeenkomsten, maar het zal ongetwijfeld net wat anders gaan, wie weet minder hard naar beneden of pas later.
Ik ben benieuwd of de Hurstsignalen volgens A naar B(eter) op tijd een nieuwe wat langere downtrend gaan aangeven.
Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten